Happyface

Man umgås med sig själv 24/7 vare sig man vill det eller inte. Men det är väldigt sällan jag tar vara på just den tiden jag är med med själv. Idag blev det ändring på det!

Började med att inviga min stora balkong med ett glas vin, solen i ögonen och en korsordstidning. När solens strålar hamnade bakom träden gick jag in och tappade upp mig ett bad. Winnerbäcks skiva spelades, jag började läsa i en favoritbok och vinet var såklart med. Va extra duktig med att smörja in kroppen med body lotion osv, sånt som jag borde göra jämt men är för lat för att göra annars eller helt enkelt glömmer. Sen tog jag med mig vinet och fortsatte kvällen i soffan, ringde mitt livs dyraste telefonsamtal (men det var värt varenda krona!) och hade mysstund med min lilla missekatt. Ikväll njuter jag av min egen närvaro och mår riktigt bra!

Åh, jag måste bara få berätta!!
Flera gånger den här veckan har jag fått höra "Du är så glad!", "Du verkar vara glad jämt!", "Det krävs inte mycket för att göra dig glad!". Det är så himla roligt att höra och vad ska jag säga? Det GÖR mig GLAD! Och det är sant, det krävs inte mycket för att göra mig glad. Att nån tänker på mig eller gör något litet räcker helt klart. Det är det lilla som räknas!
Det får mig att minnas. En i gymnasiet sa precis samma sak och gillade min inställning till livet som jag hade just då. Han kallade mig för "Happy" eller "Happyface". Okej, nu kan jag somna väldigt glad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0