Lägenheten börjar ta form

Åh, vad bra jag har mått när min syster har varit här! Vi (och de andra tre) satt uppe till halv fyra imorse och tjötade innan vi till slut gick och la oss. Blev väckt, vad syrran trodde va, vid nio, och ville att jag skulle gå upp så vi kunde ta en morgonpromenad. Det visade sig att hon glömt ställa om sin klocka så den va egentligen bara 8.. Så jag fick 4h sömn inatt, men då är inte missens automatiska buslarm vid 5 medräknat som jag alltid vaknar av.

Efter en god och mysig frukost begav vi oss mot ikea. Matlådor och ett par ljuslyktor var vad som stod på min lista. Jomenvisstva! Kom ut 600 spänn fattigare. Inte planerat nånstans! Det är kanske nu det är dags att börja käka nudlar?
Har jag trivts i min lägenhet tidigare är det dock ingenting emot vad jag gör nu! Tänk vad ett överkast och lite kuddar kan göra. Tavlan på oss syskon passade perfekt och det känns väldigt skönt att äntligen ha den här. Lite ljus på det och mysfaktorn är hög! Nu saknas bara en svart löpare till bordet, lite blommor, någon fönsterbelysning och möjligtvis en matta. Just det, en tavla eller ett väggord av något slag också! Att få göra något till sitt eget är visst roligare än vad jag först trodde!

Efter lite kladdkakebak och uppätning va det dags för mina gäster att åka hem. Slapp i soffan och lite plugg va det som gällde då.
Har varit inställd på att gå i skolan 08.30-19.00 imorn men hade så fel. 12.10-19.00 är det. Fy sjutton så skönt, då kan jag verkligen sova ut! Och det ska jag göra nu. Om jag kan för åskan såklart.. Här regnar det tydligen jämt och ikväll smäller det högt!

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0