First day in school!

Det första man tänker på vid en flytt är kanske inte att ta med sig ett paraply. Håret var väldigt 'fjongit' och fint lagom till första skoldagen. Man tänker kanske inte heller på tändläkaren som så fint ringde och ville att jag skulle komma dit på undersökning. Känns lite långt att åka, speciellt när läraren poängterade att tandläkartid faktiskt går att boka utanför skolans tider. Är gratis året ut, sen börjar det att kosta..

Tillbaka till skolan. Jag var mer nervös över hur jag skulle ta mig dit än vad som väntade där. Fast jag kan inte påstå att jag kände mig särskilt nervös överhuvudtaget. Inte likt mig men oj så skönt! Vi pumpades på information utan pauser eller något som kunde höja blodsockernivån = En väldigt trött tjej med huvudvärk och en mage som skrek efter mat!

Morfar och hans fru väntade på mig och vi åkte och käkade. Jag blev bjuden på mat för femte gången på ca en vecka. När blir det dags att ta fram nudlarna måntro?
Ännu en tur på ikea för att inhandla det som glömts och lite fika hemma i mitt kök fick avsluta besöket. 

Efter en dag full av nya intryck tänker jag inte göra något speciellt. Kläderna som behöver hängas in får ligga kvar. Tvätten får förbli ostrykt och disken odiskad. Oskar Linnros får även klara sig utan mig i publiken (hur ska det gå?)
En kväll framför de båda dumburkarna och mys med kissen får det helt enkelt bli. Och ett och annat samtal. Det säger vi att jag är värd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0