Panik

Dagens mest använda ord: Panik!!

Jag (och min grupp) har tydligen inte det tempo som krävs. Det plus det faktum att jag känner mig osäker ger mig lite smått panik helt enkelt.

Jag blir lite smått irriterad på program som Idol, True talent, talang o.s.v. Jag gillar grejen med att helt okända personer kan bli upptäckta o.s.v. Men varför allt snack om "mina föräldrar har skillt sig", "Jag har haft den här sjukdomen", "Jag var mobbad i skolan", "min pappa dog"..? Nu kanske jag låter känslokall men det har absolut ingenting med deras röst att göra? Visst de har en känsla att förmedla men varför allt snack och alla tårar, det har som sagt ingenting med tävlingen att göra? Tro mig, jag vet vad många av de har gått igenom. Been there, done that så att säga, men jag vill inte vara "mer värd" än någon annan och jag vill inte "dra nytta" av vad som hänt i mitt liv. Jag har växt som människa och ser på livet annorlunda än innan, men min röst? Ja, den är lika gräslig som innan!

Missförstå mig rätt!

Jag tittar dock på idol och den här tjejen var grym!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0